Här kommer ett inlägg

Roligt att se att folk fortfarande kommer in på min blogg :)
Men som ni kanske ha fattat så fick jag aldrig nån ny matchning :( vilket känns jätte tråkigt, eftersom jag saknar de och jag hade så många tankar om Usa och att vara au pair som nu är förstörda :(.

Ja vad gör jag då? Jo jag söker jobb dock inte fått nått än. Hoppas på att jag ska komma på vad jag vill göra (går inge bra ). Mår inge bra :( är sur och grinig, kan inte sova om nätterna ( för de senaste dagarna har jag tänkt på massa saker och haft jätte ont i huvudet och magen).  Vill inte gå in på facebook eller  bloggloving för där uppdaterar alla au pairer som är i Usa.

På bloggloving (som är en sida där man kan lägga in bloggar som man gillar också kommer de upp när de har uppdaterat) där hade jag väll 3500 inlägg som jag skulle läsa och minst 2000 av dom är au pair bloggar :( så jag har tagit mig igenom dom nu och det känns i magen och i hjärtat :(. De var för nån vecka sen som jag kunde kolla på bilderna som jag har tagit i Usa.

Jag känner mig så ledsen och glad endå. Ledsen för jag har velat det sååå länge och det skulle inte sluta så här, jag skulle uppleva Usa, träffa nya kompisar, få en extra familj och värdbarn som gillade mig. Men jag är glad för jag mådde riktigt dåligt den sista dagen och nu får jag vara med min pojkvän, jag får äta svenskt godis och pappas mat.

De hade nog löst sig om jag inte hade varit så dum och sagt att jag hade hemlängtan :(. Dock kan jag inte såga säkert, eftersom när jag kom hem hade jag nog gått ner 5 kilo. Hela min familj och min pojkvän klagade på hur smal jag hade blivit ( och då har jag varit smal i hela mitt liv :/) så de var ju inte så bra :/. ¨¨

Men just nu känns allt piss, nu skulle jag ha sett New York, snart få uppleva Halloween ( som jag hade sett jätte mycket fram emot och även jul) och fått upplevt så mycket mer.

Men istället sitter jag här klockan är snart 04.00 jag har ont i magen för jag har tänkt på Usa och mitt liv. Jag har typ stängt in mig, inte träffat kompisar ( inte för att jag har så många  :( ) få personer vet att jag är hemma igen. Jag umgås med pojkvännen hela dagarna ( inget illa med de jag älskar de) istället för att göra saker, men jag har ingen ork vet inte vad jag ska göra med mitt liv. Känner mig misslyckad.

Om jag har tur vänder de snart, hellst skulle jag bara vilja ta med min familj och flytta, hellst utomland så jag får prata Engelska :).

Men jag har en liten plan att aningen åka själv nästa år och hälsa på de personer jag har träffat där och kanske få bo hos dom. Eller så åka till Usa i Juli runt min födelsedag med kanske pojkvännen och nån mer och uppleva och förhoppnings vis träffa er underbara människor jag fick lära känna under orienteringen :)

Nä nu ska jag försöka sova. Jag ska också försöka föra över bilder nån dag. Och förlåt Ida att jag åkte innan du hann få dina bilder :(

Kommentarer
Postat av: Ida

Amanda! Är så ledsen för din skull, vet hur mycket du ville/vill vara här. Men att bo i en familj som inte fungerar och man inte trivs i kan jag tänka mig inte heller är det bästa. Vad känner du över att åka som au pair någon annan stans. T ex London? Du får engelskan, upplevelsen, du är närmare hem och du kan välja mer hur länge du ska vara borta. Det kommer inte vara samma sak som USA, eftersom jg vet att det var ditt första val, men det kanske kan bli bra ändå? Och med bilderna, det gör ingenting. vi får ses i Sverige om ett år och ta dom då?! :) Eller om du vill skicka några som är extra bra :p

Kram på dig, och lycka till med allt!!

2011-10-18 @ 18:15:08
URL: http://howaboutlove.devote.se
Postat av: Ellinore

OJ! Jag känner allt igen det där med att bli utslängd pga att man har hemlängtan. Väldigt respektlöst att slänga ut en bara sådär, plus att då i sånna situationer ska LCC va till hands och hjälpa med boeende! Vilket inte min var heller utan tack o lov hade jag lärt känna en tjej som är lokal-bo och hennes familj tog emot mig med öppna armar de sista dagarna innan mitt flyg gick. Jag blev utslängd 4 dagar efter att jag sagt att jag ville åka hem pga hemlängtan.



FB : Ellie Sandgren

Så kan vi prata om du vill :)



Kramar

2011-11-28 @ 15:45:12
URL: http://elliesdiary.blogg.se/
Postat av: Susann Bruno

Hej!



Kom in har genom en annan blogg, och kande jag var tvungen att skriva en kommentar, fast jag vet ju inte om du kommer lasa den da inlagget ar lite gammalt :) Vad trakigt att du inte fick nagon rematch, och vad hemskt att du blev utslangd! Jag var aupair i USA ett ar 2005 och kom sen tillbaka och har bott har i sex ar. Och det finns ju absolut mojligheter for dig att komma tillbaka och besoka USA, sa det behover du inte oroa dig for!



Lycka till med allt!



Kramar!

2012-01-06 @ 15:22:29
URL: http://susannbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0