En vecka

Nu är jag klar med min ansökan på Culture care. Det ska ta en vecka tills jag får veta om jag är godkänd eller inte. Är väll helt okej nöjd, har inte så många refferencer som på SI men det går nog endå. Men jag känner att jag vill att nått ska hända NU. Jag vill att min plan ska bli av, jag vill åka till Usa i Augusti. Så vi får se om det händer nått.

Men de verkar vara riktigt segt med alla au pair förmedlingar. Vilket är tråkigt eftersom vi är många som vill åka och få familjer. Och det kan ju sluta med att man tar första bästa familj bara för att åka och sen känna att det är fel när man kommer dit. Vilket inte är bra :(. Men jag hoppas det händer nått för mig snart för jag vill verkligen detta och jag har velat de i jätte många år och äntligen tagit tag i de. Så håll tummarna för mig.

Föresten är det nån som vet nån roligt au pair blogg ? Skriv gärna och rekomendera. För tycker de är så roligt att läsa om andra som gör samma äventyr som jag (förhoppningsvis) kommer göra :)

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag har läst ikapp lite på din blogg, trist att det ska ta sån tid! Jag förstår vad du menar med att du vill ha koll, jag är lika. Jag ska också iväg, förhoppningsvis i september! Jag åker med SI. Jag ska på min intervju imorgon, så jag hoppas det går bra och att resten av allt som ska göras går bra efter det! Hoppas allt släpper snart, så det går smidigt framåt! /Sofia

2011-05-23 @ 20:25:31
URL: http://sofia.blogg.se/
Postat av: Alice

Kan trösta dig med att det inte brukar ta riktigt en vecka innan du är godkänd, så fort de får tag på dina referenser brukar det gå snabbt :-) mig ringde de till redan dagen efter (då behövde jag iofs göra lite ändringar så jag blev inte godkänd riktigt på en gång, men ändå). Men jag förstår dig verkligen, jag känner precis likadant: jag vill bara iväg!

2011-05-24 @ 08:42:05
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Tack så mycket :D :D

2011-05-24 @ 09:47:39
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv: Fyyy va surt med din kompis!! Jag förstår precis hur det måste kännas! Min kompis som jag drog med mig ska också åka, men hon är inte klar med sin ansökan än. Men om hon skulle få familj innan mig (vilket är troligt, eftersom hon har mer barnerfarenhet) så skulle jag bli så avundsjuk. Typ som om hon snott min familj ;)



Men man får nog försöka tänka att det ändå inte är rätt familj för en själv då :-) Ödet, eller nåt!

2011-05-24 @ 16:59:11
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag lovar dig att det finns gott om familjer och att du inte bara kommer ta första bästa! Och om du nu vill åka i augusti så jobbar de snabbare med dig så om du inte tycker om din första match så får du en andra mycket snabbare osv än de som vill åka senare. Sedan så skall du inte känna att du bara skall ta en familj för att ta en, utan det skall kännas rätt - du skall ju trots allt vara där i ett år, så du måste ju känna att du klickar med dem :) hoppas allt går bra och att du bli godkänd! :)

2011-05-25 @ 17:44:29
URL: http://emmahillberg.blogg.se/
Postat av: carro

Du kommer säkert bli godkänd snart, går ganska fort har jag för mig.

Men hur känner du in för att åka iväg ett år? jag menar med din pojkvän och så? är själv lite tvek emellanåt pga de, men samtidigt vill jag ju så gärna åka!



Lycka till med ansökan (:

2011-05-25 @ 19:20:37
URL: http://carroaupair.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag kan rekomendera de här bloggarna,

sofiaaupair.blogg.se

lifeintheusa.blogg.se

pilly.blogg.se (hon har åkt hem nu, men du kan alltid kolla tillbaka i hennes blogg, för den var bra)



Kram!

2011-05-26 @ 00:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0