Postitivt eller negativt?

Idag vid 3 ska jag skypa med host family 6. Vi får se om jag hinner hem från jobbet tills dess :/ men det lär jag nog göra.

Men jag fick veta igår att familjen inte har haft nån au pair förut, är det positivt eller negativt?
Jag tycker nog båda men mest positivt, eftersom då blir det en ny upplevelse för båda sidorna. Men allt känns jätte bra så jag hoppas detta kan vara min matchnings familj :). Men jag får se om, jag har samma känsla efter jag har pratat med dom :). Dock är jag lite nerevös eftersom de var länge sen jag pratade med nån och jag har aldrig pratat med nån som inte har haft en au pair förut :/ och jag vet inte vilka jag ska prata med om de är nån av föräldrarna eller bara en av dom eller om jag ska prata med hela familjen :/ men de är väll bara vänta och se :).

Just nu känns det lite jobbigt att behöva jobba eftersom det är super fint väder ute :/ men jag jobbar ju bara till 2 och de är ju pengar i kassan.

Nä nu ska jag fortsätta gå igenom alla skruvar och kolla vad som kan gå upp :) men jag hör av mig sen efter att jag har pratat med familjen :)

Kommentarer
Postat av: ida

Amanda det kommer gå jättebra!! Du har ju snackat med familjer förut :) Min familj har aldrig heller haft någon au pair tidigare, jag tror inte att det är något negativt pga. de, tänk då blir ju vi de mest minnesvärda au pairerna eftersom vi är de första ;) haha. Nån ska ju alltid vara först :)



När vill dom ha au pair? Alltså vilket datum ungefär? :)

2011-06-04 @ 10:45:37
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: Natalie

Min familj har inte haft någon Au Pair förut, istället har dom haft en amerikansk nanny, men det ser jag absolut inte som ett problem :)

2011-06-04 @ 11:23:46
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det kommer gå så bra så. :D Vi får båda vara nervösa idag. :p Du har lite erfarenhet i alla fall. Jag har aldrig pratat med en familj förut. But we are going to be awesome! ;P

Jag väntar nyfiket på en uppdatering så jag få se hur det gick för dig :)

2011-06-04 @ 14:40:11
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

De loggar nog in snart. :) Hoppas verkligen att det här är familjen för dig. :D

Jag är inte så farligt nervös faktiskt men jag tror det kommer lite senare. :P

Vi får hoppas att vi båda får prata med våra ev host families idag :D

Känns mycket verkligare, att det faktiskt ska hända när man har en match än när man går och väntar på en :P

2011-06-04 @ 15:30:08
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0