Utslängd?

Jag har funderat flera gånger vad jag ska ta med mig till usa, och mycket är mat XD. Men vad får man igentligen ta med in i Usa utan att de hatar än och ger en böter eller slänger ut än ? :O
Jag är lite skraj efte att ha sett boarder Australia några gånger. Där folk kan få böta för en nalle björn som har frön som fyllning i sig :O eller har för mycket läkemedel.
Och som jag sa så har jag lite mat grejer jag skulle vilja ha med mig + att jag kan inte svälja piller så jag har brus alvedon, och hur mycet sånt får man ta in utan att det är för mycket ?

Är det nån som vet reglerna eller har nån sida där man kan läsa vad man får och inte får ta in? :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Här har du information vad du får ta in.

http://www.tsa.gov/travelers/index.shtm

Kom ihåg att inte ha frukt i handbagaget när du landar i USA. På flygplatsen finns särskilda hundar (jättegulliga) som sniffar runt bland resenärer för att hitta äpplen

2011-07-24 @ 22:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0