Svar

Jag fick en fraga som jag tankte svara pa.

hej!
tack för en bra blogg, kul att läsa om ditt äventyr :) jag ska också ansöka till SI snart, i början av januari tror jag. så jag har bara en liten fråga om hur mycket allt kostade för dig?
hoppas allt känns bättre snart och att din tid i usa blir toppen! /johanna

Svar: Just nu kanske de inte ar sa roligt efter som det var lange sen jag la up bilder och efter som jag mae lite daligt just nu :(+ att jag inte kan skriva med Svenska bokstaver XD. Men jag tackar att du gillar den :D.

Men svar pa fragan. Jag tycker verkligen du ska soka med SI jag ger dom topp betyg. Fran ansokan till att man kommer till familjen :). (sen kan jag inte saga sa mycket nu eftersom jag just har kommit hit). Men de kostar olika for alla, eftersom de beror pa hur mycket vardcentralerna tar for att man ska bli undersokt.
Men for mig sa sag det ut sa har: 
6000 kr for flyg + 2 extra forsakringar som Si har.
300 kr for halsoundersokning.
980 for Visum
230 tror jag for internationellt korkort 
175 for polisregister

De var nog allt :) sen kopte jag ju aven presenter till familjen , men de ar inget maste och om man vill sa behover de inte vara dyrt :).

Hoppas de hjalpte och hoppas allt gar bra for dig :). Och om du (eller nan annan har fler fragor sa ar det bara att fraga :) )


Kommentarer
Postat av: Ida

Får jag lägga till några saker??? Du måste (med stor sannolikhet) ta foto för visumet hos en butik, typ Expert eller liknande. Min hälsoundersökning kostade närmare 1000 kr, för att jag var tvungen att ta en extra rötgenbild för att visa att jag inte hade tbc. Tänk även på att du måste ta dig till STLHM för att fixa visum... Så det finns lite fler "småkostnader".

MEN SI har fungerat jättebra för mig och hjälp till MYCKET på vägen! Jag tycker verkligen att du ska åka om du känner att det här är något för dig!

2011-08-25 @ 05:45:05
URL: http://howaboutlove.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0